'We hebben dankzij ABAB grip op onze bedrijfsvoering'

5 februari 2018
Referentie

Romantik Hotel Auberge de Campveerse Toren is gevestigd in een 500 jaar oude herberg in Veere. Sinds 1947 is de familie van Cranenburgh eigenaar van deze herberg. Vanaf 1999 staat de tweede generatie, twee zussen, aan het roer. Zij bieden gasten een uniek hotel en restaurant met uitzicht op het Veerse Meer. Hendrina van Cranenburgh, één van de twee eigenaressen, vertelt over haar keuze voor ABAB en de ondersteuning en toegevoegde waarde die de allround accountancy- en adviesorganisatie biedt.

In gesprek met:
Hendrina van Cranenburgh, de Campveerse Toren
Romantik Hotel Auberge de Campveerse Toren

“We werkten 10 jaar samen met een accountant, maar vonden het tarief te hoog en besloten daarom in 2009 op zoek te gaan naar een betaalbare accountant. Via Google hebben we ABAB gevonden. Op de website van ABAB hebben we een contactformulier ingevuld en relatiemanager Paul Nieuwenhuize nam contact met ons op. Het eerste gesprek verliep prettig en de toegevoegde waarde was al in dit gesprek zichtbaar. We hadden vanaf het eerste moment vertrouwen in ABAB en dat is nodig. Het is toch een grote stap om naar een andere accountant over te stappen. De overstap is goed gegaan en we zijn erg te spreken over de persoonlijke en proactieve samenwerking.”

ABAB Internetboekhouden

“Vanuit kostenoogpunt hebben we besloten om de boekhouding zelf te gaan doen met kwartaalbegeleiding van ABAB. Eén van onze medewerkers houdt de boekhouding bij in ABAB Internetboekhouden. We zijn goed begeleid bij het opzetten van onze boekhouding in ABAB Internetboekhouden. Het is een online boekhoudoplossing en werkt vrij eenvoudig. Als we problemen hebben, bellen we met ABAB en kijken ze vanaf afstand met ons mee. Problemen worden vrijwel direct verholpen. We kunnen dus altijd vooruit.”

“Wat we bij onze vorige accountant niet hadden en nu wel is Mijn ABAB: een persoonlijke online omgeving. Via Mijn ABAB hebben we toegang tot de ABAB Horecamonitor. De horecamonitor is een analytische tool en geeft ons 24/7 inzicht in onze financiële cijfers. We kunnen ook onze cijfers vergelijken met voorgaande jaren en met andere bedrijven uit de sector. We weten precies hoe we ervoor staan en of het nodig is om bij te sturen. Dat is prettig en geeft ons rust. Ook biedt Mijn ABAB een online archief. Al onze documenten worden door ABAB in Mijn ABAB opgeslagen. We hebben dus altijd en overal toegang tot belangrijke documenten en rapportages.”

Van financiële cijfers naar aandachtspunten

“De administratie houden we zelf bij, maar de btw-aangifte, het opmaken van de jaarrekening, de salarisadministratie en de controle van onze boekhouding besteden we uit aan ABAB. Dat is door snel wijzigende wet- en regelgeving te complex om zelf te doen. Vier keer per jaar bespreken we met ABAB de financiële cijfers. Onze relatiemanager Paul Nieuwenhuize houdt bij ons een vinger aan de pols en wijst ons op eventuele aandachtspunten. We hebben dankzij ABAB grip op onze bedrijfsvoering.”

Sparringpartner

“We hebben regelmatig contact met Paul. Hij houdt ons proactief op de hoogte van wijzigingen in wet- en regelgeving en wijst ons op fiscale kansen. Hij vertaalt voor ons complexe materie in begrijpelijke taal en is voor ons een echte sparringpartner. Ondernemen in de horeca vraagt om vele kwaliteiten, maar boekhouden is niet onze core business. Dan is het gewoon fijn en ook echt noodzakelijk dat je op een adviseur kunt vertrouwen. En dat geldt niet alleen voor Paul, maar ook voor zijn collega’s. Iedereen bij ABAB is even behulpzaam en makkelijk te benaderen.”

Brede dienstverlening

“We hebben 18 vaste medewerkers in dienst en in de zomer kan dit oplopen tot 50 mensen. We hebben dan ook regelmatig vragen over contracten, loonkosten en de salarisadministratie. Die worden goed opgepakt. Het aannemen van een medewerker drukt direct op ons resultaat. ABAB rekent deze kosten voor ons door. We zien precies wat dit voor ons bedrijf betekent en krijgen advies. Maar ook met fiscale en juridische vragen kunnen we bij ABAB terecht. Er zijn korte lijnen en vragen worden snel beantwoord.”

Toekomstplannen

“De horeca heeft een aantal pittige jaren achter de rug. Ik ben er trots op dat we in deze moeilijke periode een gezond bedrijf hebben. Het is bijzonder dat we al bijna 70 jaar dezelfde continuïteit en kwaliteit aan onze klanten kunnen bieden. We willen onze gasten het beste bieden en daar moeten we hard voor werken. Dit succes hangt niet alleen van jezelf af, maar vooral ook van anderen, zoals je personeel en adviseurs. Door goed naar ABAB te luisteren, weten wij de juiste keuzes te maken.”

Wilt u meer weten over dit onderwerp? Onze specialist helpt u graag verder!

E-mail Paul
Aanmelden nieuwsbrief

Aanmelden nieuwsbrief

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws
Meld u direct aan