‘Werken zoals we het zelf ook doen voor onze klanten’

Aannemersbedrijf Van Wijlen is gespecialiseerd in infra, milieu, sport en groen. Van de aanleg van verhardingen en rioleringen, bodemsanering, groenvoorzieningen, waterpartijen en buitensportaccommodaties tot het onderhoud hiervan. Sinds vijf jaar is eigenaar Bart van Wijlen klant bij ABAB Accountants en Adviseurs. “Alle specialismen onder één dak werkt fijner en sneller.”

 

Referentie door:
Bart van Wijlen, Aannemersbedrijf Van Wijlen
Bart van Wijlen

Van Wijlen is een typisch familiebedrijf. De opa van Bart van Wijlen begon ooit met agrarisch loonwerk en de afgelopen tachtig jaar groeide het bedrijf uit tot een multidisciplinair aannemersbedrijf. Van Wijlen: “Van de eerste schop in de grond voor de bouw van een bedrijfsgebouw of woning, tot aanleg en onderhoud van de wegen en de complete inrichting en onderhoud van de buitenruimte daaromheen.” 

In eigen hand

Het bedrijf gaat steeds meer de breedte in. “Op een gegeven moment kom je tijdens graafwerk bijvoorbeeld vervuiling tegen, verontreinigde grond. Door zelf in het bezit te zijn van alle benodigde certificaten kunnen we hier direct op anticiperen.” Voor elke tak beschikt het bedrijf, met 55 werknemers, over een eigen projectleider. “Het is een toegevoegde waarde dat je een compleet verhaal kunt leveren. De kennis bij opdrachtgevers neemt af, dus daar kun je meerwaarde bieden. ”

Toegevoegde waarde

Deze manier van werken herkent de ondernemer bij ABAB. De vorige accountant van Van Wijlen werd overgenomen door ABAB en het aannemersbedrijf werd zo automatisch klant. Van Wijlen maakt gebruik van ondersteuning bij de financiële boekhouding en salarisadministratie. Daarnaast begeleidde ABAB het overnameproces van de ondernemer en bood ABAB ook ondersteuning bij het overnemen van een concurrent. Van Wijlen: “Daarvoor bracht onze relatiemanager Loek van Sluisveld ons in contact met senior corporate finance adviseur Gert Jan van den Berg en die betrok weer de juiste mensen erbij. We hadden onder meer een fiscalist en een jurist nodig.” 

Overzicht

Van Wijlen is erg tevreden over de samenwerking. De grootste toegevoegde waarde van ABAB vindt hij het werken met de relatiemanager. “Die bewaakt de voortgang achter de schermen. Zo werken we zelf ook; met een projectleider die het overzicht houdt bij projecten. We kunnen snel schakelen met de mensen van ABAB. Mijn moeder doet nog een deel van de financiële administratie en bij vragen neemt zij zelf contact op. En degene die hier de uren verwerkt, heeft zelf contact met de loonadministratie bij ABAB. ”

Alles onder één dak

Het grote voordeel van de relatiemanager is volgens de ondernemer dat je bij hem terechtkunt met alle ondernemersvragen, óók om bijvoorbeeld te sparren als je een concurrent wilt overnemen. “Je hebt dan toch een ander soort gesprek. Je kunt meer de breedte in. Ook vind ik het fijn dat ABAB alle diensten in huis heeft. Onze bedrijfsoverdracht zou voor alleen een accountant een heel groot project zijn geweest. Er komt dan te veel bij kijken en voor sommige zaken heb je echt een jurist of fiscalist nodig. Omdat ABAB deze specialismen onder één dak heeft, zijn de lijnen korter en dat werkt fijner en sneller. De overdracht was dan ook heel snel geregeld. ”

Duurzaam

De ondernemer zou ABAB zeker aanbevelen bij collega-ondernemers. Dit geldt ook voor Subsidiefocus, waar hij ook klant is. Hij ontving al subsidies voor investeringen in duurzame maatregelen en duurzame inzetbaarheid. Van Wijlen blijft zich ontwikkelen, ook op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. “Gelukkig kunnen we de laatste tijd meer aandacht besteden aan kwaliteit, de relatie met klanten en onze sociale betrokkenheid. Waar het eerst vooral om prijs ging, worden deze zaken nu steeds belangrijker. Duurzaamheid is een belangrijk thema voor ons.”

Aanmelden e-mailnieuwsbrief

Aanmelden nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en ontwikkelingen via onze maandelijkse e-mailnieuwsbrief
Meld u direct aan