ABAB-medewerker genomineerd voor verkiezing FFP-Financieel Planner van jaar 2020

24 september 2020

Carla van Overveld–Renne, financieel planner bij ABAB Accountants en Adviseurs, is samen met negen andere financieel planners genomineerd voor de verkiezing FFP Financieel Planner van het jaar 2020. 

Financieel planner in gesprek over verkiezing FFP-Financieel Planner van jaar 2020

FFP (vereniging voor gecertificeerd financieel planners) werkt structureel aan de kwaliteit van het FFP CFP®-keurmerk en scherpt de vaardigheden van haar leden aan door deze verkiezing jaarlijks te organiseren. De winnaar wordt op 16 december op het FFP Forum 2020 bekendgemaakt.

Verkiezingstraject

Om genomineerd te kunnen worden, hebben de kandidaten een online toets gemaakt. De beste tien financieel planners zijn door naar de tweede ronde, waarin ze een online klantgesprek voeren met een acteur in de rol van klant. Dit gesprek wordt beoordeeld door een team van assessoren. Een vakjury selecteert de drie finalisten die in de laatste ronde een klantpresentatie uitwerken en online presenteren aan de klant. Vervolgens kunnen FFP-leden stemmen op de finalist van hun voorkeur. Samen met het oordeel van de jury wordt uiteindelijk vastgesteld wie zich op 16 december de nieuwe FFP-Financieel Planner van het Jaar 2020 mag noemen.

Trots op nominatie

Carla doet mee aan de verkiezing, omdat ze het vak van financieel planner onder de aandacht wil brengen. Carla: “Financiële planning gaat niet alleen over cijfertjes. Je kunt echt van betekenis zijn voor klanten. Door met de klant te praten en vooral door goed te luisteren, help je de klant bij het maken van keuzes over de toekomst. Bijvoorbeeld keuzes over een eventuele bedrijfsoverdracht, stoppen met de onderneming, aankoop van een andere woning en de gevolgen hiervan voor de klant en zijn gezin. Ook in onzekere tijden, zoals nu door het coronavirus, is het voor ondernemers van belang om inzicht te hebben. Op basis van inzicht kunnen weloverwogen beslissingen genomen worden. In de volgende rondes gaat het om het gesprek met de klant, daar heb ik heel veel zin in! Kennis is een vereiste, maar van een gesprek met oprechte aandacht voor de klant krijg ik uiteindelijk de meeste energie en dat is waarom ik voor dit vak heb gekozen.”

Aanmelden e-mailnieuwsbrief

Aanmelden nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en ontwikkelingen via onze maandelijkse e-mailnieuwsbrief
Meld u direct aan