Check-up loonadministratie
Uw loon- en personeelsadministratie vormen het kloppend hart van uw medewerkergegevens. Wijzigingen op het gebied van wet- en regelgeving gaan gepaard met aanpassingen binnen uw personeelsinformatiesysteem. Deze ontwikkelingen en aanpassingen roepen wellicht de vraag op of uw loonadministratie nog steeds optimaal functioneert en efficiënt is ingericht.
![Portretfoto van Bart Leusink](/files/styles/50x50/public/bartleusink.jpeg?itok=zQ-UAivq)
Doe de check-up loonadministratie
Heeft u behoefte aan een deskundig oordeel over de wijze waarop uw loonadministratie is opgezet? Een nulmeting of interne doorlichting met als doel het aangeven van organisatorische verbeterpunten, zodat u uiteindelijk uw bedrijfsresultaten kunt verbeteren.
ABAB Salaris- en Personeelsdiensten analyseert de verschillende aspecten voor u, zoals de inrichting van het personeelsinformatiesysteem, de formulierenlogistiek, de juistheid van uw loonadministratie en managementinformatie.
U ontvangt van ons een heldere rapportage met conclusies en aanbevelingen. Dit geeft u direct inzicht in de belangrijkste verbeterpunten. Kortom concrete resultaten, waarmee u direct aan de slag kunt. Wij kunnen u ook ondersteunen bij het realiseren van deze aanbevelingen.
Welke aspecten komen aan bod in de check-up loonadministratie?
- Het gebruik van juiste grondslagen voor uw afdrachten, premies en kortingen;
- Besparingspotentieel en risicoafweging eigen risico drager ZW en WGA;
- ET-regeling, inzet van fiscale instrumenten bij inzet van uw personeel in het buitenland;
- Arbeidsovereenkomsten;
- Toepassing van de cao;
- Toepassing juiste sectorindeling;
- Toepassing regelgeving auto van de zaak
- Loonbetalingen aan derden (zzp'ers);
- (Vaste) kostenvergoedingen en declaraties (werkkostenregeling);
- Administratieve verplichtingen en vastleggingen;
- Inlenersaansprakelijkheid en uitzendkrachten;
- Risico Inventarisatie en Evaluatie (RI&E).
Het eerste bezoek (intakegesprek) is gratis. Er vinden in totaal twee tot drie bedrijfsbezoeken plaats voor de check-up. Tijdens deze bezoeken analyseren wij de gegevens op locatie en werken wij daarna de conclusies uit. Vervolgens bespreken wij met u de belangrijkste verbeterpunten en (besparings)mogelijkheden.
Kosten check-up loonadministratie
- Check-up loonadministratie bedrijf tot en met 9 medewerkers: € 1.300 exclusief btw.
- Check-up loonadministratie bedrijf met meer dan 9 medewerkers: € 1.600 exclusief btw.
Meer weten?
Heeft u behoefte aan een deskundig oordeel over de wijze waarop uw loonadministratie is opgezet? Neem contact op met Bart Leusink, manager ABAB Salaris- en Personeelsdiensten, via telefoonnummer 0413-336515 of stuur Bart een e-mail.