Als je je oriënteert op een mogelijke nieuwe baan dan begint die zoektocht bij je ambitie. Wat doe je, wat kun je, wat wil je? Functie-inhoud geeft maar een deel van het antwoord op die vragen. Voor veel mensen zijn de werksfeer, opleidingsmogelijkheden en een goede balans tussen werk en privé minstens zo belangrijk. Hieronder lees je hoe dat bij ABAB zit.

#1 Zijn er goede opleidingsmogelijkheden?

Jazeker! Opleiding en ontwikkeling zijn ontzettend belangrijk om ons kennisniveau op peil te houden! We hebben bijvoorbeeld het Young Professional Program ontwikkeld. Dat is een programma dat nauw aansluit bij de opleiding tot tekeningsbevoegd accountant. Maar ook binnen de andere disciplines investeren we veel in het opleiden van onze mensen. Daarbij gaat het niet alleen om vakinhoudelijke opleiding maar ook om het ontwikkelen van competenties. Of het nu gaat om stageplekken, leer-werk-trajecten of het bijscholen van ervaren professionals: bij ABAB weet je dat er veel aandacht is voor jouw ontwikkeling. We geven je bovendien zo snel mogelijk de kans om zelfstandig voor, bij en met klanten te werken.

#2 Wat heeft ABAB mij te bieden?

Wij zijn een kennisorganisatie. We ontzorgen onze klanten met betrouwbaar, proactief en compleet advies. Daarbij zijn we sterk afhankelijk van onze medewerkers. Omdat we graag voorop lopen in de markt, belonen we hen met een goed salarispakket. Daar valt verder niet veel aan toe te voegen want vrijwel iedere situatie is uniek. Kom eens vrijblijvend met ons praten! Neem contact op met Clinge Kuijsters

#3 Hoe zit het met de arbeidsvoorwaarden?

Los van je salaris, zijn er meer dingen die je van ons kunt verwachten. Zo is je pensioen goed geregeld en kennen we een aantrekkelijke winstdeling. Je kunt je daarnaast voordelig collectief verzekeren. Afhankelijk van je zakelijke kilometers hebben we een aantrekkelijke lease-regeling.

Bovendien hoef je bij ABAB niet te kiezen tussen bijvoorbeeld een verre reis, wintersport, citytrips en losse vrije dagen. Wat je wensen ook zijn, met 33 vakantiedagen kan het allemaal! En als dat nog niet genoeg is, kun je nog 5 dagen bijkopen! Zo hou je een goede balans tussen werk en privé.

#4 Hoe is de werksfeer en hoe zijn de collega’s?

De sfeer binnen ABAB is heel informeel. Er zijn regelmatig spontane initiatieven van collega’s zoals een borrel na het werk of deelname aan een sportief event. En ABAB-breed organiseren we daarnaast eens in de twee jaar een groot feest voor alle ruim 700 ABAB-collega’s. Ook worden er per kantoor leuke activiteiten georganiseerd. Onze organisatie heeft een platte structuur dus de lijntjes zijn kort. Je loopt net zo makkelijk bij een collega langs als bij je leidinggevende of de directie. We werken oprecht samen om onze klanten zo goed mogelijk te bedienen. En we zijn wars van politieke spelletjes. We houden van duidelijkheid, vriendelijkheid en van no-nonsense. Leer alvast een aantal collega’s kennen via hun ervaringsverhalen of via hun profielen op LinkedIn.

#5 Kan ik bij ABAB flexwerken?

In overleg is alles mogelijk. Dat is ons uitgangspunt. We werken veel samen in teams die bestaan uit mensen met uiteenlopende functies en disciplines. Dus je wordt regelmatig op kantoor verwacht. Maar welk kantoor je kiest? Of thuiswerken dit keer handiger is? En welke werktijden het beste uitkomen? Dat bepaal je in overleg met je collega’s en leidinggevende.

#6 Hoe is de balans tussen werk en privé?

Laten we vooropstellen dat we het onderste uit de kan halen voor onze klanten. Betekent dat soms lange dagen maken? Zeker. Betekent dat verplicht 50 uur per week werken? Zeker niet. Bij ABAB stimuleren we medewerkers om het maximale uit zichzelf te halen. Zowel zakelijk als privé. Want als jij lekker in je vel zit, ben je ook krachtiger in je werk! Daarom vinden wij een gezonde balans tussen werk en privé erg belangrijk. We hebben oog voor jouw situatie en voor wat jij belangrijk vindt.

#7 Wat onderscheidt ABAB van andere kantoren?

Wij vinden bovenstaande punten eigenlijk al best onderscheidend! Maar nóg een belangrijk argument om voor ABAB te kiezen, zit ‘m in onze brede dienstverlening. Dat maakt de inhoud van het werk afwisselend, je werkt voor heel diverse klanten én met collega’s uit verschillende disciplines.

Daarnaast hebben we, anders dan de meeste accountancykantoren, géén partnerstructuur. Dat zorgt voor een andere bedrijfsdynamiek. De sfeer binnen ABAB is collegiaal, we zetten ons samen in voor een professionele dienstverlening aan onze klanten.

Tot slot werken wij met een uniek concept om onze klanten volledig te ontzorgen. Zij hebben een vaste sparringpartner, de relatiemanager, die samen met hen anticipeert op ontwikkelingen om tijdig in te springen op kansen en uitdagingen. De relatiemanager schakelt de juiste specialisten in die een op maat gesneden advies geven. Op de ABAB website lees je meer over de rol van de relatiemanager en het idee achter dit concept.