Frank Bax

Klantadviseur in Weert
‘Het leukste aan de functie vind ik de variatie, het is nooit saai!'

Nadat Frank zijn opleiding Bedrijfskunde en Agribusiness op de HAS Hogeschool had afgerond, is hij bij een accountancybureau aan de slag gegaan. Na vier jaar besloot hij het team van ABAB te komen versterken, waar hij het nog steeds erg naar zijn zin heeft. “De variatie binnen de functie en het contact met klanten en collega's maken het voor mij leuk om bij ABAB te werken.”

Functies

Frank werd al een aantal keer door ABAB benaderd voor de functie van assistent-accountant, maar hij wilde liever als klantadviseur aan de slag. Uiteindelijk werd hij aangenomen als assistent-accountant in Weert en startte hij meteen met een leertraject van drie jaar om klantadviseur te worden. Niet veel later ontving Frank goed nieuws. “Begin juli 2019 werd ik gebeld door Bernard Oenema, manager klantadviseurs, met de mededeling dat de klantadviseur van kantoor Weert ABAB ging verlaten. Hij stelde voor dat mijn leertraject verkort zou worden van drie jaar naar drie maanden. Ik was erg enthousiast en ben nogmaals op gesprek geweest om de nieuwe situatie te bespreken. In november 2019 startte ik als klantadviseur bij ABAB.”

De werkdag van Frank

“Ik start mijn werkdag met het openen van mijn mailbox, even controleren of er nog wat belangrijke mails tussen staan. Als ik een afspraak heb met een klant, bereid ik hem eerst goed voor, zodat ik de klant zo goed mogelijk op weg kan helpen. Na de afspraak rijd ik terug naar kantoor. Tijdens de rit bel ik dan vaak met collega's om vraagstukken uit de bespreking te beantwoorden. Als alles voor mij duidelijk is, koppel ik dit terug aan de klant.” Frank vindt het klantencontact en de variatie het leukste aan zijn baan. “Aangekomen op het kantoor in Weert, lunch ik gezellig met mijn collega's. Na deze pauze is het weer tijd om aan het werk te gaan. Vaak bereid ik mijn prospectafspraak van de middag voor en overleg ik met een specialist over de mogelijke vraagstukken. Na deze voorbereiding maak ik het besprekingsverslag op van de afspraak in de ochtend. Als ik dit heb afgerond, rijd ik richting de prospect. Daarna rijd ik naar huis en bel ik onderweg nog mijn collega's om een offerte op te stellen. Bij thuiskomst doe ik de vastlegging van de dag en check ik mijn mail weer.”

Trots op team

Frank is erg tevreden over zijn team, hoewel hij ze tegenwoordig voornamelijk online spreekt. “Wij hebben tweewekelijks een salesoverleg en daarnaast onze standaard commercieel technische overleggen. De sfeer is altijd goed en iedereen werkt hard. Een team om trots op te zijn!”

Bekijk alle medewerkersverhalen

Relevante vacatures

Functie Vakgebied Locatie Werkervaring
Klantadviseur Accountmanagement Den Bosch Professional
Relatiemanager Accountmanagement Nijmegen Professional
Relatiemanager Accountmanagement Tilburg Professional
Relatiemanager Accountmanagement Weert Professional