Werkgevers starten steeds vaker met pensioencommunicatie

5 februari 2019
Artikel

Pensioen is ingewikkelde materie én nog ingewikkelder om simpel uit te leggen. Toch verwacht de overheid het een en ander van u als werkgever op dit vlak. Zo bent u verplicht uw werknemers te informeren over hun pensioen. Als werkgever moet u daarom beschikken over voldoende basiskennis van pensioenen en inzicht hebben in de eigen pensioenregeling.

Portretfoto van Bart van de Wouw
Geschreven door:
Bart van de Wouw Senior pensioenadviseur
Werknemer en werkgever in gesprek over pensioencommunicatie

Een werkgever staat dichter bij de eigen medewerkers dan welke pensioenuitvoerder dan ook. De signaalfunctie van de pensioenregeling ligt dan ook niet voor niets bij de werkgever. Maar hoe pakt u dat aan? Op welke manier bereikt u uw werknemers echt? Pensioeninformatie is immers niet iets waar de werknemer doorgaans warm voor loopt. Een belangrijke reden hiervoor is de complexiteit van de informatie waaraan de werknemer wordt blootgesteld. Kunt u als werkgever echter een antwoord geven op vijf simpele vragen, dan zal de interesse in en waardering van de werknemer voor deze arbeidsvoorwaarde aanzienlijk toenemen. 

Die vragen zijn:

  • Hoeveel pensioen krijg ik?
  • Wanneer krijg ik het?
  • Is het voldoende?
  • Welke keuzes heb ik?
  • Wanneer moet ik in actie komen?

Met het beantwoorden van deze vijf vragen creëert u financiële rust en bovenal waardering voor deze kostbare arbeidsvoorwaarde bij uw werknemers. En dat is direct de te innen return on investment voor u als werkgever in de huidige, steeds krappere, arbeidsmarkt.

Wilt u meer weten over pensioencommunicatie? Onze specialist helpt u graag verder!

E-mail Bart
Portretfoto van Bart van de Wouw
Senior pensioenadviseur
Bel
013-4647287
Icoon downloaden

Pensioencommunicatie: uw verantwoordelijkheden als werkgever

In één overzicht alle informatie die u moet weten met betrekking tot een juiste en volledige pensioencommunicatie.
Download het whitepaper