‘We voelen ons nooit een nummer’

12 maart 2018
Referentie

Boost in Nieuwkuijk is een internationaal marketingbureau dat met name werkt voor retailbedrijven en grote A-merken. Sinds 2003 verzorgt ABAB de salaris- en personeelsdiensten voor Boost. Daarnaast liet het bedrijf zich door ABAB adviseren op het gebied van pensioenen. “We hadden meteen een goed gevoel bij ABAB.”

In gesprek met:
Ilona Ekkebus, Boost
Pand van Boost in Nieuwkuijk

Hoe Boost retailers ondersteunt? Grofweg op drie manieren, vertelt HR-manager Ilona Ekkebus. “Allereerst met loyaliteitsprogramma’s; langlopende spaaracties. Zo komt het bekende Airmiles-programma uit onze koker. Daarnaast leveren we kortlopende spaaracties. Bijvoorbeeld stickerpakketjes die je krijgt in de winkel en waar je een plakboek bij kunt kopen. Tot slot bieden we shoppermarketing aan. Denk maar aan kookdemonstraties in de supermarkt en het uitdelen van productsamples op beurzen.” Klanten van Boost zijn onder meer Coop, Shell, Philips, Zespri en Mondelĕz.

Goed gevoel

Boost bestaat sinds eind jaren tachtig. Het bedrijf was eerst gevestigd in Hulst, sinds enkele jaren zit het in een opvallend pand aan de A59 bij Nieuwkuijk. “Inmiddels werken we vanuit dit kantoor met zo’n zeventig mensen. Over de grens werken nog eens twintig mensen voor ons. In het verleden waren we onderdeel van andere bedrijven en was de salaris- en personeelsadministratie centraal geregeld. In 2003 veranderde dat en gingen we zelf op zoek naar een aanbieder. We spraken drie partijen en hadden meteen een goed gevoel bij ABAB. Door de mensen, hun uitleg en wat ze lieten zien qua mogelijkheden.”

Online loonstroken en jaaropgave

ABAB verzorgt de volledige salarisadministratie voor Boost. Ekkebus: “We voeren de mutaties zelf in en sturen dat bestand naar ABAB in Breda. Als de loonstroken klaarstaan, krijgen we een seintje en dan halen we ze uit het systeem. Sinds kort kunnen werknemers via het Werknemerloket zelf online hun loonstroken en jaaropgaven inzien.”

Pensioen

In 2013 werd een nieuwe bv, Boost Collectibles, opgericht. De werknemers van dit bedrijfsonderdeel konden niet terecht bij de bestaande pensioenaanbieder. “We wilden met het hele bedrijf naar dezelfde aanbieder en gingen op zoek naar een oplossing. Wim Houtekamer, pensioenadviseur bij ABAB, heeft ons daarbij geholpen. Nu hebben alle werknemers hetzelfde pensioen met dezelfde voorwaarden. Dat is qua gemak en overzicht natuurlijk veel beter.”

Persoonlijk contact

Ekkebus heeft bij ABAB vooral contact met Ritchie Bosma, payroll professional consultant, en met senior payroll professional Anniek de Bakker. “Maar als zij er niet is, staat het team Lonen van ABAB Breda ook voor ons klaar. We waarderen het persoonlijke contact; we voelen ons nooit een nummer. En als er eens iets met spoed moet gebeuren, worden we direct geholpen. Bij wijzigingen op het gebied van lonen, krijgen we vanzelf een seintje. Wij zijn absoluut tevreden over de dienstverlening. Momenteel bekijken we wat er nog meer mogelijk is met het Werknemerloket. Mogelijk breiden we dit nog uit.”
 

Aanmelden e-mailnieuwsbrief

Aanmelden nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en ontwikkelingen via onze maandelijkse e-mailnieuwsbrief
Meld u direct aan