Flower Power is terug

9 februari 2017
Blog

In de jaren 60 en 70 was Flower Power een subcultuur. Gekenmerkt door veel kleuren, protest tegen oorlog en armoede en het ideaal dat de mens in harmonie met de natuur moet leven. Flower Power is terug!

Portretfoto van Eric Flinterman
geschreven door:
Eric Flinterman Senior relatiemanager tuinbouw
Bloemen en planten in de kas

Niet als subcultuur, maar als breed gedragen wereldwijd bewustzijn dat we groen nodig hebben om gelukkig en gezond te kunnen leven. Inmiddels woont meer dan 50% van de wereldbevolking in de stad. Onderzoek toont aan dat emoties veranderen als je in de stad woont, met meer stress tot gevolg. Dit kan kinderen in de weg zitten om te leren gelukkig te zijn. Ook overgewicht en hart- en vaatziekten spelen hier parten. Bloemen en planten beperken deze problemen in de leefomgeving. Meer groen zorgt voor een langer en gelukkiger leven. NASA bijvoorbeeld deed hier veel onderzoek naar.

Steeds meer mensen hebben dat ook door. De tijd van strak, koud en wit is voorbij. We zetten weer grote, groene planten in huis. In de tuin gaan de tegels eruit en komen er bloeiende planten voor terug. Fantastisch om in deze tijd bloemen en planten te telen.

Of is toch niet alles fantastisch in deze tijd? Streven grote organisaties onze belangen nog wel na? Kan FloraHolland iedereen nog wel bedienen als we de tarieven gaan differentiëren? Flower Power is ook protest. Protest tegen het versmallen van het assortiment, tegen het verdwijnen van het ambacht vele bijzondere bloemen en planten te telen. Juist door de grote variatie aan producten zijn we groot geworden. Specialties zijn van groot belang om de bulk goed te kunnen verkopen.

U heeft goud in handen. Een product dat zichzelf verkoopt. Daarnaast biedt de techniek veel mogelijkheden om uw klant te bereiken. Via een platform als FloraHolland komt u heel snel met uw klanten in contact. Ook ontstaan er nieuwe platformen waarmee u razendsnel met u doelgroep in gesprek kunt gaan. Maakt u daar optimaal gebruik van? Bezoekt u uw klanten wekelijks om naast digitaal contact ook persoonlijk te ontdekken wat uw klanten echt willen?

Uit ervaring weet ik dat persoonlijk contact met klanten zorgt voor betere prijzen. Het voegt (emotionele) waarde toe aan uw product. Een prijsstijging van 10% is geen uitzondering. Mensen hebben gewoon behoefte aan persoonlijk contact. Flower Power, weet u nog?

Flower Power is een feit, u mag kiezen hoe u daar optimaal op kunt inspelen. 

De blogs van Eric Flinterman verschijnen exclusief op de platforms van KAS Tuinbouwcommunicatie.

Wilt u meer weten over dit onderwerp? Onze specialist helpt u graag verder!

Mail Eric
Portretfoto van Eric Flinterman
Senior relatiemanager tuinbouw
Bel
073-6465419
Aanmelden e-mailnieuwsbrief

Aanmelden nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en ontwikkelingen via onze maandelijkse e-mailnieuwsbrief
Meld u direct aan