De alternatieve waarheid

4 mei 2017
Blog

Weet u nog wat waar is? Wereldleiders bestoken elkaar met nieuws dat niet altijd waar is. En ook in ons land spreken we over parlementariërs en rechters die niet altijd binnen de lijntjes kleuren. Natuurlijk weet u wat echt is en wat niet. Het is niet voor niets dat u bloemen en planten teelt. U teelt echte producten!
 

Portretfoto van Eric Flinterman
geschreven door:
Eric Flinterman Senior relatiemanager tuinbouw
Tulpen in het veld

U heeft geen miljoenen om uit te geven aan reclame-uitingen. Dat hebben uw mooie producten ook helemaal niet nodig om verkocht te worden. Maar u kunt natuurlijk wel meeprofiteren door in te springen op de inspirerende effecten van de campagne van Bloomon: elke week verse bloemen in huis.

Bloemen en planten maken mensen gelukkig. Bloemen en planten worden als echt en betrouwbaar gezien, ze brengen geur en kleur in huis. Daarnaast is het besef, dat groen goed is, weer helemaal terug. 
Fantastisch toch? Dat u deel mag uitmaken om geluk bij miljoenen mensen thuis te brengen met uw mooie producten.

De consument kent en beleeft de waarheid van bloemen en planten in al haar kleuren en geuren.
Ze weet zelfs dat het niet altijd goed gaat met een bos bloemen, het is eenmaal een natuurproduct.
Maar ze weet dat de gelukkige ontvanger van een boeket altijd even lacht.

Toch kunt u zich afvragen of de consument uw waarheid kent? De waarheid dat u keihard moet werken om tegen marginale prijzen te produceren. Dat door de crisis het kassenbestand in Nederland behoorlijk verouderd is. Het assortiment aan het verschralen is doordat de grootschaligheid hoogtij viert.
Maar dat u steeds meer aandacht voor het milieu heeft. Dat uw aandacht ook gaat naar de huisvestiging, ontwikkeling en het welzijn van uw personeel. Het is allemaal waar maar bijna niet bekend bij de consument. Kom in de Kas is dan ook een fantastische gelegenheid om direct met de consument te communiceren.

Want uw waarheid mag verteld worden! Aan de bloemist, de supermarkt en aan de consument.
De rest vertellen de bloemen en planten zelf en dat is juist het unieke van uw product. Dus vertel het overal!
Uiteraard op verjaardagen, maar ook aan uw klanten op de veiling. Uit mijn eigen ervaringen weet ik dat er een hogere prijs van wel 10% gerealiseerd wordt als er wekelijks een aantal klanten wordt bezocht om uw waarheid te vertellen. Weet u een investering die een hoger percentage oplevert?

Naast de vele commerciële activiteiten zoals telersverenigingen en concepten, blijft gewoon frequent lijfelijk contact meer op te leveren.
Niks geen alternatieve waarheid, uw waarheid mag verteld worden. Want uw waarheid is echt, net zoals uw product.

Wilt u meer weten over dit onderwerp? Eric helpt u graag verder!

Mail Eric
Portretfoto van Eric Flinterman
Senior relatiemanager tuinbouw
Bel
073-6465419
Aanmelden e-mailnieuwsbrief

Aanmelden nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en ontwikkelingen via onze maandelijkse e-mailnieuwsbrief
Meld u direct aan