‘ABAB heeft voor ons de goede maat’

15 mei 2018
Referentie

VisitBrabant werd in 2014 opgericht. De 25 medewerkers van dé marketingorganisatie van Brabant zijn gehuisvest in de voormalige Koninklijke Leerfabriek (KVL) in Oisterwijk, een hippe hotspot waar van alles te zien en te beleven is. ABAB verzorgt accountancywerkzaamheden voor het bedrijf en geeft advies op diverse gebieden. “We passen bij elkaar, dat geeft een ontspannen gevoel.”

In gesprek met:
Heleen Huisjes, VisitBrabant
Heleen Huisjes, VisitBrabant

“Als hét marketingbureau van Brabant proberen we onze provincie niet alleen bij de Brabanders maar ook in Europa en de rest van de wereld op de kaart te zetten als aantrekkelijke bestemming”, vertelt Heleen. “We zijn een stichting zonder winstoogmerk. We bieden dienstverlening aan ondernemers om hun vrijetijdsaanbod beter zichtbaar te maken bij de bezoekers: op reisbeurzen, met campagnes en door teksten meertalig op de juiste reisplatforms aan te bieden.”

De juiste expertise

ABAB verzorgt accountancywerkzaamheden voor VisitBrabant en Senior Adviseur Personeelsmanagement Tanja Heetkamp geeft advies op het gebied van P&O. Daarnaast zorgt relatiemanager Geert Siefken ervoor dat de juiste collega wordt ingeschakeld als er specifiek advies nodig is over bijvoorbeeld fiscale of juridische vraagstukken. Heleen is erg tevreden. “Wij zijn een non-profit bedrijf. En ABAB heeft voor ons de goede maat: groot genoeg om de juiste expertise in huis te hebben en klein genoeg zodat we ons geen nummer voelen.“

Toekomst

In de toekomst wil VisitBrabant graag nóg meer leisure-ondernemers helpen om meer bezoekers te krijgen. “Bij de oprichting heeft de provincie streefcijfers gesteld bij het door hen ingezette beleid. Dat waren toen ambitieuze cijfers, maar het gaat nu zo goed dat de doelstellingen voor 2020 al gehaald zijn. Maar we hebben niet alleen hard gewerkt met al onze partners, ook de economie heeft hieraan bijgedragen.”

Ontspannen gevoel

Heleen vertelt dat een medewerkster van VisitBrabant elk jaar deelneemt aan Forward Thinking. Tijdens dit congres biedt ABAB ondernemers een inspirerende blik op de toekomst. “Erg leuk”, aldus Heleen. Of ze ABAB zou aanbevelen bij andere ondernemers? “Zeker wel! Ik vind het prettig hoe er wordt meegedacht. Omdat we werken met gemeenschapsgeld liggen we onder een vergrootglas. We hebben de expertise van ABAB daarom hard nodig. ABAB en VisitBrabant passen bij elkaar en dat geeft me een zeer ontspannen gevoel.”

Aanmelden e-mailnieuwsbrief

Aanmelden nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en ontwikkelingen via onze maandelijkse e-mailnieuwsbrief
Meld u direct aan